Lära mer om föreningsvarumärken
- Ditt varumärke är mer än logon. - lär om varumärkets olika tekniska delar
- Olika varumärkesmodeller; Kapferer prisman, Fyra centrala varumärkesfrågeställningar
- Att äga varumärket, vem gör det, vem uppfattar varumärket, vilka mekanismer styr egentligen
- Vad betyder reklam och -kommunikationspåverkan, Image och Profil
- "Sanningens ögonblick" - varför är det viktigt
- Varumärket, verksamhetsplanen, kommunikationsplanen och marknadsplanen - allt hänger samman
- Verksamhetsbeskrivning, Vision, Position, Kärnvärden, Varumärkeslöftet, stöd för huvudlöfte
- Hur sker varumärkesutveckling internt och externt
- Kritiskt tänkande och att alltid kunna besvara den viktiga frågan "Varför"
Så här jobbar vi
- Du berättar om dig själv och din förening och dina ansvarsområden
- Du berättar om de områden kopplade till varumärken du vill träna på
- Vi igenom några förklarande bilder som beskriver varumärkets tekniska uppbyggnad
- Vi diskuterar de kommunikativa/mjuka delarna av varumärket -huvudlöften och stöd för löftet
- Vi diskuterar de grundläggande principerna för varumärkets kommunikation
- Förklarar och visar exempel på Brand book och en Visal identity maunal
- Hur styr vi intrycket av varumärket, vad är profil och image
- Var skapas varumärket,egentligen - vad är "sanningens ögonblick"
- Hur arbetar man praktiskt med sitt varumärke, internt och externt
- Vi arbetar med ett aktuellt case från din organisation
- Det finns gott om tid för diskussioner och frågeställningar