De olika projektcasen visar att varje organisation har sina egna speciella målbilder, förutsättningar och inte minst egna restiktioner.
Restriktioner som ofta kopplar till den värdegrund det ideella uppdraget utgår ifrån. Det är just värdegrunden som många gånger också sätter gränser för kommunikations och marknadsarbetet. Restriktionen är viktig, den utgör ju skillnaden mellan ideburen verksamhet och kommersiell verksamhet.
Casen är valda utifrån olika slags learnings, förhoppningen är att du hittar någon god reflektion att ha nytta av i ditt arbete.
Trevlig läsning!
Kontakt
OPINIO*
Johan Tholander
Projektledare / konsult
Drottninggatan 104
111 60 Stockholm
Tel: 073 - 626 03 38
E-post: johan@opinio.se
Sue Frogatt är europas ledande person på att utveckla medlemskapet i ideella medlemsorganisationer.
Sue har under trettio år arbetat med att utveckla metoder, arbetssätt och innehåll i medlemsskapet.
Hon är verksam i London och genomför löpande olika typer av utbildningsseminarier - alla värda att deltaga på!
Besök gärna hennes webbplats www.suefrogatt.com (öppnar bäst i annan webbläsare än Explorer)
Mark Levin är USA's främste att arbeta med membership management, att utveckla medlemskapet med målet att skapa hållbar medlemstillväxt. Mark och Sue har samarbetat under många år och gav ut 2016 ut gemensamt boken "Managing the membership experience", läsvärd och mycket praktiskt inriktad.
Besök gärna Marks hemsida: www.baileadership.com